søndag 1. mars 2015

Montebellorennet 2015 - Fin gjennomkjøring

Foto: Arrangøren

Lørdag 28. februar gikk jeg Montebellorennet i Sande i Vestfold. Dette var andre året på rad at jeg la oppladningen til Vasaloppet til Vestskogen. Fikk med meg Marius fra Vasastakerne. Det skulle vise seg å bli en meget fin tur.

Jeg fulgte smøretipsene fra lokale Bjørn Myhre Sport. Det skulle vise seg å være et bra valg. Jeg hadde fine ski ganske lenge.

Rennet gikk ganske bra. Jeg åpnet hardt og fant en fin rytme. Prøvde å holde pulsen under kontroll i de bratte fiskebeinsbakkene og gi på i stakepartiene. Det fungerte ok. Jeg klarte også å gå litt ok diagonalt. Som vanlig ble det litt knall og fall. Jeg taper en del tid på det og i utforkjøringene. Men oppover og på flatene var det bra. Den siste mila ble skiene ganske slitt. Kombinasjonen nedbør og dårlig feste, ble utfordrende. Men jeg fullførte fint og kroppen var bra.

Sluttiden min ble 02:47:02. Plasseringen ble 196 av 403 på start. Tiden var nesten en halv time bedre enn i fjor. Det skal imidlertid legges til at forholdene var mye dårligere i fjor og rennet kom også tidligere på sesongen. Alt i alt var det nok uansett mitt beste skirenn noen sinne. Morsomt å få det til. Så får vi se om tiden holder til å seede seg opp i Vasaloppet. Uansett er det neste søndag det gjelder. Får håpe det blir like moro :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar