søndag 12. juni 2011

Lillehammer- Oslo nærmer seg - da må man ut å trene selv om det regner.

     Det er nå under to uker igjen til Lillehammer-Oslo. Rittet er årets store mål for laget mitt, Valhall Sykkelteam. Etter Hurdalsjøen rundt forrige helg, har jeg nå tatt rittpause frem til den lille styrkeprøven. Det er faktisk ganske deilig å kunne sove lenge i helgen for en gang skyld. Det har vært mange tidlige og trøtte morgener i bilen på vei til ritt i det siste :)
     Etter å ha stått over trening de siste dagene, i påvente av at det skulle slutte å regne, var det i går ingen bønn. Jeg måtte ut. Det ble først en runde i Grefsenkollen, før jeg satt kursen for Maridalen. Skjelden har jeg vel sett færre folk der. Ikke mange biler på parkeringen ved Brekke (se bildet). Været må nok ta en del av skylden, men ellers er det vel ikke klokken 20 på en lørdagskveld det pleier å være flest her. Opphold og vindstille gjorde imidlertid at det var greie kjøreforhold. Jeg hadde bestemt meg for å kjøre tempodrag inn til Skar og så tilsvarende tilbake. De 8 kilometerne inn ble unnagjort med 35,3 i snitt, mens jeg på returen hadde 35,7. Helt greit, men kaldt. Jeg sa meg fornøyd og trillet hjem igjen.
     I morgen er det, bortsett fra min bursdag :), rittgjennomkjøring med Vallhall. Gardermoenrunden i rittempo. Blir spennende å se hvor vi står nå snaue to uker før rittet. Det er kommet til en del nye personer så det blir artig å møte dem også. Viktig at vi nå bruker denne turen og fåfølgende langtur neste helg til å bli bedre kjent og samkjørt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar