torsdag 18. oktober 2012

Resultater Veteran Cup 2012


Et av de store målene denne sesongen, var å få prøve seg i Veteran Cup. Veteran Cup er organisert under Norges Cykleforbund og er det høyeste nivået innen hobbysykling. Det er egne aldersklasser som starter fra 30 år og oppover. Rittene kjøres etter Norges Cykleforbunds "Kappsyklingsreglement" og arrangeres over hele landet. Det er, i motsetning til turklassen, lov med både spurting og premiering. Vinneren av rittene får like mange poeng som det er startende, men maks 12 poeng og minimum 6 poeng. Nr. 2 får ett poeng mindre enn vinneren, nr 3 ett poeng mindre enn nr. 2 osv. Alle deltakere får minimum ett poeng. De 10 beste rittene i sesongen teller i sammendraget. Det er arrangeres også eget NM i Veteran.

For å kunne delta i Veteran Cup ritt må man:

  • Være medlem i en offisiell sykkelklubb
  • Ha aktiv lisens
  • Ha egen EMIT brikke

Veteran Cup består av:
  • Tempo
  • Fellesstart
  • Langdistanse
  • Total Cup for alle de 3 klassene
  • Klubbcup

Det ble tre Veteran Cup ritt på meg denne sesongen:
  • Hurdalsjøen Rundt. Debuten ble som ventet tøff. Jeg hang med til Minneåsen, men måtte slippe der.
  • Sarperittet. Her gjorde jeg en taktisk brøler og måtte slippe når toget gikk. Jeg fullførte allikevel på en ok måte.
  • Briko Spenst Tour. Mitt beste VC ritt så langt. Var på hugget hele veien og kjørte aktivt. Kom inn med gruppe 2 og fikk min beste plassering.
Totalt er jeg godt fornøyd med innsatsen i Veteran Cup. Nivået er meget høyt og det er mange som trener veldig mye. Allikevel føler jeg ikke at jeg gjør meg helt bort. Litt kjipt at jeg ikke fikk prøvd meg på tempoen i år, men greit å ha noe å se frem mot også. Det har vært artig å kjenne på nivået og det gir inspirasjon til å trene. Fy faen de er sterke de beste :) 

Sammenlagtresultater i aldersklasse 30-39 Veteran Cup 2012:
(Navn, klubb, poeng)

Tempocup:

   1.  Jan Erlend Andersen      Orkla CK           82
   2.  Svein Ivar Reiso             Bergen CK         75
   3.  Maxim Golev                 CK Victoria        73
   4.  James Watkins               Nesodden SK    42 
   4.  Karl Erik Kravik             Ålesund OC       42

Totaldeltakere: 95

Fellesstartcup:
  1. Svein Ivar Reiso             Bergen CK        92
  2. Fredrik Smith                 SK Rye             56
  3. Alexander Kjær              Frogner SK       46
  4. Maxim Golev                 CK Victoria       45
  5. Stig Løland                     Fana IL             41
103.   Terje Mollestad              Grimstad SK       3

Totaldeltakere: 200

Landistansecup:
  1. Maxim Golev                   CK Victoria      22
  2. Lars Asbjørn Billett          Skårer SK         20
  3. Martin Jarret                   SK Rye              12
  4. Leif Oddvin Jensen          BOC                 12
  5. Øistein Olsen                    Skårer SK         11  
   15. Terje Mollestad                  Grimstad SK     5

Totaldeltakere: 25

Totalcup Veteran Cup 2012:
   
   1.  Svein Ivar Reiso                Bergen CK         123
   2.  Maxim Golev                    CK Victoria        109
   3.  Jan Erlend Andersen        Orkla CK            106
   4.  Lars Asbjørn Billett           Skårer                  80
   4.  Lars Erik Granly               Sarpsborg SK       80
   
  92. Terje Mollestad                  Grimstad SK          8

Totaldeltakere: 234

Klubbcup:

  1. Bergen CK           1075
  2. Skårer SK              942
  3. BOC                      685
  4. CK Victoria           640
  5. TVK                       520
 114.  Grimstad SK              8

Totaldeltakere: 142 


Til slutt må jeg skryte litt av SK Rye. De vant alle de tre rittene jeg kjørte. Med tre forskjellige ryttere! Utrolig flott taktisk og lojal sykling. 


Kilde: www.sykling.no


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar