mandag 25. juli 2011

Treningen foran høstsesongen er endelig i gang

Først av alt vil jeg si at det har vært en forferdelig helg. Jeg føler virkelig med dem som er berørt av den forferdelige katastrofen som har rørt ved oss alle. Natt til lørdag slet jeg veldig med å få sove. Trening og sykling har føltes meningsløst de siste dagene.  Men ingen skal få knekke oss og vårt fantastiske land. Vi skal stå sammen, støtte hverandre og komme oss gjennom dette!



Etter en svært vellykket og inspirerende vårsesong, som kulminerte med et flott Lillehammer-Oslo, er det nå på tide å se frem mot høstsesongen. Det har dessverre ikke blitt så mye trening som jeg hadde håpet i sommer. Dårlig vær kombinert med at jeg var litt "mett", må nok ta hovedskylden for dette. Nå er imidlertid motivasjonen og lysten på å trene og kjøre ritt tilbake. Selv ikke regn kunne stoppe meg idag (meget uvanlig for en godværsyklist). Treningen ble tatt opp igjen i forrige uke. Før det har jeg bare kjørt noen sporadiske turer siden Lillehammer-Oslo. Som naturlig er, så er ikke formen den beste, men jeg håper å være tilbake i brukbar slag i midten av august. Uketreningsplan for de to neste månedene blir som følger:
  • Intervalltrening i Gefsenkollen (smertefullt men effektivt)
  • Tempotrening i Maridalen
  • Langkjøring.
  • Styrke for kjernemuskulaturen (rygg, mage, stabiliseringsmuskulatur)
Dette er ganske identisk med programmet som ble kjørt i vår og som jeg føler fungerte bra. Jeg vil ikke bygge noen spesiell formtopp, men prøve å holde en gjevn form ut sesongen. Første ritt har jeg planer om å kjøre allerede førstkommende søndag. Da står det ca. 100 km lange Sarperittet på programmet. Da formen ikke er den beste, tar jeg dette rittet mest som en oppladning til det som kommer senere i august og september. Å kjøre ritt er uansett den morsomste og beste treningsmåten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar