tirsdag 21. februar 2012

Langrenn på godt og vondt

Sollihøgda-Løvlia, slik vinteren skal være
Lenge siden jeg har skrevet om treningen nå. Heldigvis så har jeg lagt ned et stykke arbeid de siste ukene også. Det har blitt kombinasjon mellom styrketrening, langrenn og rullesykling/spinning. Treningsmålet er primært sykkelsesongen. Sekundært håper jeg imidlertid å være i brukbar form om to helger også.

Det er nemlig under to uker igjen til vinterens høydepunkt, Vasaloppet. Dessverre har ikke langrennsesongen blitt så bra som jeg hadde håpet på. Det varte og rakk før snøen kom og jeg var ikke på snø før i midten av januar. Heldigvis hadde jeg lagt et brukbart barmarksgrunnlag, men den sene starten gikk utover mengden på ski og dermed teknikktreningen. Teknikkurset jeg gikk på i regi av Skiforeningen var kjempebra. Det kommer til å hjelpe meg på sikt. Bare så synd at det ikke kunne snø litt mer og være litt bedre forhold denne vinteren. Isete og steinete løyper er ikke helt min greie. Blir litt for mye knall, fall og herpa ski. Har lagt ved noen bilder for å minne om hvordan det burde være. Knipsa litt på vinterens flotteste tur. 5 mils tur med Peder Ullevold. Sollihøgda-Løvlia-Sollihøgda.

Foreløpig konklusjon er at jeg tar nye steg på ski, men at sesongen dessverre ikke ble helt som jeg hadde håpet. Jeg kommer nok til å ha en del færre mil i beina før årets Vasalopp enn jeg hadde sist vinter. Målsetningen blir å komme seg under 7:30 med normale forhold. Alt annet får bli en bonus. Skal jeg få til det så krever det gode ski (der skal Milsluker'n få lov til å hjelpe til i år også) og gode forberedelser de siste snaue to ukene. Da skal Vasastakerne på nytt være klar til ny stakeøkt i de svenske skoger :)

Teknikeren Ullevold
2,5 mil er unnagjort og ferske boller venter på Løvlia


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar