onsdag 18. januar 2012

Skikurs og rulletrening


Det er nå en stund siden jeg sist skrev om treningen min. Det har sin naturlige årsak. I nyttårshelgen dro jeg nemlig på meg en kraftig forkjølelse som satte meg utenfor trening i over en uke. Faktisk hadde jeg ikke den første økta i 2012 før 10. januar.

Nå er heldigvis forkjølelsen borte og jeg har fått trent bra den siste uka. Har blant annet kjørt to økter på rulla:
  • Nr. 1: Oppvarming 15 min, 2*20 min opp mot terskel med pause 5 min og nedssykling 10 min. 
  • Nr. 2: Oppvarming 15 min. Deretter 1(1)-2(1)-4(1)-6(2)-8(3)-6(2)-4(1)-2(1)-1. Lengde på pause i parentes. Deretter 12 min nedssykling. Kjørte de første dragene opp mot terskel. Pulsen øker etter hvert og de siste dragene kjøres på ganske høy puls. Prøver å ha relativt høy frekvens.

I tillegg til rulletrening og styrkeøkt på treningssenteret, har jeg også fått frem skia. Hadde min første tur i marka på lørdag. Flott kveldstur i lysløypa på Sognsvann. I går var jeg på teknikkurs på Skullerud i regi av Skiforeningen. Klassisk diagonalgang stod på programmet. Det ble mye gåing uten staver. Fint kurs og god inspirasjon til mer trening. Neste uke er det staking som venter :) Jeg vil forøvrig oppfordre alle som bruker marka til å støtte opp om Skiforeningen. De gjør en strålende jobb. Husk; "Det snør ikke spor!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar