mandag 2. april 2012

Sykkelferie i Marche i Italia

Da er jeg tilbake etter 5 flotte dager i Marche i Italia. Det var et kjempebra opplegg i regi av Explore Arcadia. Vi fløy til Bologna og ble der hentet og kjørt 1,5 time sydover til en liten plass som heter Castelvecchio. Ligger ikke langt fra Ancona ved Adriaterhavet. Der ble vi innlosjert på countryhouset Villa Palombara. En fantastisk plass. Det ble servert frokost og fem retters middag hver dag av husets strålende kokk. Jammen ble det ikke rom for noen glass av gårdens eminente viner også.

Rodolfo (i kjent italiensk stil, uten hjelm) og Sverre. 
I butikken til den tidligere proffsyklisten Rodolfo Massi, hentet vi ut sykler. Jeg fikk en Trek OCLV Carbon 600, 2012 modell. Meget bra sykkel med Sram komponenter og Fulcrum racing 3 hjul.


Rodolfo er en person som virkelig ånder og lever for sykling og det var spesielt moro at han faktisk var med på alle dagsturene våre. Han var virkelig en inspirasjon. Til tross for noe tvilsom engelsk kom han med gode råd til både sittestilling, kjørestil og trening.


Vanskelig å ikke smile med slike omgivelser
Vi klatret til det midterste fjellet
Turene startet ca. klokken 9 hver morgen og var på 10-13 mil daglig. Terrenget var variert og vi kjørte både flate og kuperte etapper. Den ene dagen fikk vi også kjørt et skikkelig fjell.

Nivået på gruppa var ganske gjevnt. Noen var veldig sterke på flatene, mens andre var bedre i bakkene. Vi fungerte godt og kjørte virkelig bra sammen.

Til tider ble det kjørt meget hardt på flatene og jeg hadde nok med å henge på innemellom. I bakkene gikk det derimot bedre og jeg fikk mange fine lange drag der. Tror det var noen som kjente tempoet noen ganger :) Jeg varierte bevist på hvor hardt jeg presset kroppen. Siden det er tidlig på sesongen så nøyde jeg meg med litt hardkjøring hver dag, for så å ta det med ro.

Føler at jeg kom hjem med et meget bra grunnlag og bygge videre på. Totalt ble det ca. 56 mil og 5000 høydemeter i Italia. Skal nå bli godt å komme igang med sesongen for alvor.

I tillegg til sykkelbiten var det også en flott opplevelse sosialt. Jeg virkelig storkoste meg. Utrolig bra gjeng! Legg så til fantastiske naturopplevelser og du har en perfekt uke!



Etter å ha klatret i 1 time og 10 minutter i godt tempo sammen med Rodolfo
 og Tor Åge, er det lov å være fornøyd og nyte utsikten
Og hvilken utsikt det var!

Fantastisk gjeng. Takk for turen alle sammen!
Explore Arcadias Eric, Terje og Rodolfo gjorde dette til en flott opplevelse for alle oss deltakere. Dette selskapet ønsker virkelig å by på noe ekstra. Jeg tror en skal lete lenge etter den kvaliteten på faglig kompetanse, sykler, overnatting og måltider som de kan tilby. Her er kvalitet satt i system.

Jeg kan trygt anbefale et besøk på Explore Arcadias hjemmeside for mange spennende turer


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar